Najczęściej zadawane pytania

  • Czym usunąć mocne uszkodzenia reflektora – rysy, utlenienia, „wypalenia” od słońca?

– Mocne uszkodzenia klosza reflektora najlepiej usunąć dobrym papierem ściernym, a następnie wypolerować krążkiem wełnianym. Wszystko potrzebne do pełnej regeneracji mocno zniszczonych reflektorów znajdziesz na stronie Kup teraz.

  • Słyszałem, że niektóre reflektory mają specjalną powłokę ochronną. Czy usunięcie tej powłoki będzie miało negatywny wpływ na reflektor?

– Owszem część reflektorów ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci powłoki ochronnej. Jej usunięcie może wpłynąć na skrócenie czasu prawidłowej eksploatacji reflektora. Tylko, że mówimy o sytuacji, w której ta ochronna powłoka jest już zniszczona!

Należy też zwrócić uwagę na fakt, że reflektor utleniony, zżółkły, porysowany, czy z łuszczącą się powłoką ochronną świeci nieprawidłowo i jest niezdatny do użytkowania! W takiej sytuacji możemy reflektory wymienić na nowe lub przeprowadzić renowację klosza z tworzywa sztucznego z pomocą szlifowania i polerowania. Gdyby nawet trzeba było przeprowadzić renowację raz na rok, zabieg ten wychodzi zdecydowanie korzystniej finansowo niż wymiana reflektorów. Mamy kontakt z Klientami, którym regenerowaliśmy klosze reflektorów pod koniec 2010 roku. Nadal nie ma potrzeby powtarzać zabiegu.

Uwaga nowość!
CarChem opracował nową formułę chroniącą klosz reflektora przed promieniowaniem UV i wszelkimi czynnikami atmosferycznymi. Zalecamy zastosowanie powłoki ochronnej Nano Sealant a każdym kloszu z tworzywa sztucznego.

  • Czy trzeba demontować reflektory do szlifowania i polerowania?

– Nie, nie trzeba. Wystarczy zabezpieczyć taśmą klejącą sąsiadujące elementy. Dzięki temu, że nie demontujemy reflektorów nie trzeba później ponownie regulować wysokości świecenia, nie ma ryzyka uszkodzenia elementów mocujących, oryginalne mocowanie pozostaje bez zmian.

  • Jak wyglądają lampy po 1-2 latach po polerce?

– Dwa z wielu znanych mi przykładów wyglądają tak (pozostałe równie dobrze):

Kliknij na foto aby powiększyć.

Reflektor Peugeot 407 polerowany 2 lata temuReflektor Audi polerowany 2 lata temuReflektor Peugeot 407 polerowany 2 lata temuReflektor Peugeot 407 polerowany 2 lata temu

Na zdjęciach są Audi A4 i Peugeot 407 z reflektorami polerowanymi 2 lata temu.

  • Jaki jest sens polerowania starych lamp skoro na rynku jest tak dużo nowych zamienników?

– Wiele zamienników dostępnych na naszym rynku jest bardzo słabej jakości, a ich świecenie pozostawia wiele do życzenia. Ponadto wiele „podróbek” z dalekiego wschodu może nie mieć homologacji co źle wpływa na bezpieczeństwo jazdy, może zakończyć się zabraniem dowodu rejestracyjnego oraz koniecznością ponownej wymiany reflektorów i wykonaniem dodatkowego badania technicznego. Czy warto?

  • Co jest powodem, że lampy robią się matowe, żółkną, ciemnieją?

– Powodem matowienia, utleniania, żółknięcia, ciemnienia, rysowania się kloszy reflektorów są różne czynniki. M.in.: promieniowanie słoneczne – UV, kwaśne deszcze, mróz, sól, żwir, piasek, owady, ptasie odchody, niewłaściwe mycie, czy przecieranie „na sucho”, agresywne płyny do spryskiwaczy reflektorów, agresywna chemia do mycia samochodów, niewłaściwe szczotki na myjniach itp. Więcej informacji o najczęściej spotykanych uszkodzeniach reflektorów i lamp oraz o ich powodach.

  • Na czym polega naprawa matowego, utlenionego reflektora samochodowego?

– Naprawa polega na usunięciu zniszczonej warstewki tworzywa, z której wykonany jest klosz, a następnie na wypolerowaniu klosza na wysoki połysk.
Jeśli klosz lampy, czy reflektora ma lekkie zmatowienia, delikatne ryski, czy utlenienia wystarczy (po umyciu klosza) wypolerować powierzchnię.
Przy mocniejszych uszkodzeniach po umyciu reflektora należy najpierw zeszlifować uszkodzoną warstwę papierem ściernym, a następnie wypolerować powierzchnię. Całość należy zabezpieczyć powłoką chroniącą przed UV. Kolejne czynności szczegółowo opisujemy w dziale Jak to zrobić.

  • Czy środki CarChem są bezpieczne dla reflektorów?

– Tak, środki CarChem są całkowicie bezpieczne dla reflektorów oraz innych elementów samochodu. Nie powodują przebarwień, ani uszkodzeń innych elementów. Środki CarChem pozwalają skutecznie wyczyścić i wypolerować reflektory i lampy. Po prawidłowo przeprowadzonej naprawie reflektory i lampy wyglądają jak nowe.

  • Czy proces czyszczenia i polerowania jest bezpieczny dla lamp?

– Tak, proces czyszczenia i polerowania lamp i reflektorów jest całkowicie bezpieczny. Nie ingerujemy we wnętrze lamp i reflektorów, nie musimy ich demontować, ani regulować kąta świecenia.

  • Czy środki dostępne na rynku za kilkanaście złotych są dobre?

– Środki dostępne na rynku za kilka, czy kilkanaście złotych, to najczęściej małe kilkugramowe opakowania. Trafiają się również większe nawet 200 gramowe opakowania past polerskich. Czy można zrobić dobry produkt do polerowania tworzyw klarownych za kilka złotych? Czy są one dobre? Hm… Uważam, że każdy powinien na to pytanie odpowiedzieć sobie sam. Jeżeli chcesz podjąć ryzyko możliwości uszkodzenia reflektora, czy innych elementów samochodu – zrób to. Sprawdź. Sprawdź też (zanim kupisz) czy oferujący podał swoje dane, nazwę firmy, adres itp.
Przypominają mi się słowa Stanisława Staszewskiego zaśpiewane przez Kazika: „…każdy ma prawo wybrać źle”.

  • Gratuluję bardzo dobrego opisu w dziale: „Jak to zrobić”, ale nie mam ochoty sam tego robić. Czy wykonujecie usługi polerowania?

– Oczywiście. Wyślij nam swoje reflektory, a wykonamy kompleksową usługę odnowienia i zabezpieczenia reflektorów. Odeślemy je w ciągu 24 h. Wystawiamy paragony i faktury VAT.

  • Czy otrzymam fakturę VAT na zakupione środki?

– Tak. Jesteśmy legalną firmą i na wszystkie nasze produkty i usługi wystawiamy faktury, zarówno firmom jak i osobom fizycznym.